En personlig coach

Et jobcoach forløb henvender sig til borgere og medarbejdere, der er sygemeldt af fysiske, psykiske og/eller sociale årsager. Jobcoachen støtter, giver sparring og coacher borgeren til udførelse af handleplan og målsætninger.

Jobcoachen arbejder med udgangspunkt i en helhedsorienteret vinkel og i tæt samarbejde med borgeren og støtter ved følgende:

  • Overblik over egen situation, udfordringer og accept af handleplan mod raskmelding/job. Mestringsværktøjer og hjælp til at navigere heri.
  • I arbejdssituationen med råd og vejledning, arbejdspladsindretning m.v.
  • Balance mellem arbejdsliv, privatliv og fritidsliv.
  • Koordinering og deltagelse om nødvendigt som bisidder i forhold til jobcenter, læge, bank, sundhedssektor m.v.
  • Deltagelse i rundbordssamtaler og støtte til genoptagelse og fastholdelse af arbejde, praktik, jobsøgning og udplacering i job og evt. udarbejdelse af CV.
  • Deltagelse i aktiviteter med henblik på netværksskabende og sundhedsfremmende aktiviteter.
    4 ugers efterværn efter raskmelding/job.

Jobcoachens støtte, sparring og coaching af borgeren foregår gennem fysiske møder, telefon- eller Skype samtaler afhængig af borgerens behov. Fysiske møder kan afholdes på arbejdspladsen, i borgerens hjem, under deltagelse i naturaktiviteter eller hvor det forekommer relevant og optimalt.
Jobcoachen står til rådighed alle dage inden for normal arbejdstid, så borgeren kan få hurtig hjælp til løsning af pludselig opståede udfordringer.

Come-Back gennemfører en progressionsmåling, som viser og er med til at sikre, at borgeren kommer langt tættere på opstillede mål for forløb og handlingsplan.

Facebook
LinkedIn

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk